Kurs Koszty firmowe od A do Z
495.00zł w tym VAT
Przestań tracić pieniądze przez nieznajomość kosztów! Naucz się je optymalizować i zwiększ zyski
14
Osób ogląda ten produkt w tej chwili!
O kursie
Ciągle słyszysz od swojej księgowości – ale tego nie możesz wrzucić w koszty, albo dlaczego nie wziąłeś faktury?
Pamiętasz ten moment, kiedy Twoje konto świeci pustkami – a tu przychodzi mail z księgowości, a Ty nie masz pojęcia dlaczego ta kwota podatku taka wysoka?
Ile razy czekasz na maila z księgowości o wysokości podatku jak na wyrok – umówmy się, że kompletnie nie wiesz czego się spodziewać?
Dręczy Cię myśl – jak to jest, że Twoje przychody rosną, a zysk maleje?
Jak często kończysz miesiąc z mniejszym zyskiem niż się spodziewałeś, ale nie jesteś pewien, gdzie dokładnie „uciekają” pieniądze?
Prawda jest taka, że ogromna większość przedsiębiorców mówi, że oni się nie zajmują finansami swojej firmy, tylko robi to za nich biuro rachunkowe. Musisz zdawać sobie sprawę, że biuro rachunkowe księguje Twoje przychody i koszty już po fakcie. Są to w jakimś sensie dane historyczne. A Ty jako właściciel firmy musisz podejmować decyzje tu i teraz. Dlatego wiedza o tym, jak działają koszty, jak wpływają na wartość podatku jest niezbędna do tego, aby prowadzić biznes. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma rosła, była możliwa do skalowania i rozwoju – musisz zapanować nad kosztami w swojej firmie.
Ten kurs przeprowadzi Cię przez tą drogę krok po kroku!
Kto zyska na kursie?
- Właściciele firm Jeżeli jesteś właścicielem firmy w branży produkcyjnej, kreatywnej, technologicznej, beauty, usługowej i dbanie o część związaną z płynnością finansowa stanowi dla Ciebie wyzwanie – ten kurs jest dla Ciebie! Dzięki niemu nauczysz się co jest, a co nie jest kosztem Twojej firmy, jak to wpływa na działalność i rentowność Twojego biznesu! Już po pierwszych lekcjach zobaczysz różnice w swoim portfelu.
- Członkowie zarządów Obejmując funkcję osoby, która ma pełną decyzyjność w spółce Twoją odpowiedzialnością jest m.in. dbanie o jej część finansową. A dzięki temu kursowi zrozumiesz od strony praktycznej jak możesz zadbać o przepływy finansowe. Nauczysz się jakie nietypowe wydatki powinny być uwzględnione w budżecie firmy, jak poradzić sobie z kosztami wynagrodzeń, czy zabezpieczenie właściwej kwoty na zobowiązania podatkowe. Jednym słowem sytuacja Twojej firmy nie będzie dla Ciebie żadną tajemnicą, a maile z księgowości o wysokości podatków przestaną być dla Ciebie przykrą niespodzianką.
- Osoby odpowiedzialne za dbanie o przepływy finansowe w firmie Zajmujesz się przygotowywaniem i rozliczaniem dokumentów kosztowych w firmie? Na pewno zyskasz na tym kursie. Dowiesz się jak radzić sobie z brakiem faktur, jak przygotować właściwie rozliczenie delegacji, czy które faktury możesz uwzględnić jako wydatek firmowy. Wpłynie to na efektywność pracy Twoją osobistą, ale również przełoży się na większą świadomość finansową całej firmy.
Korzyści z Kursu:
Pełne zrozumienie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
Kurs dostarczy Ci wiedzy na temat tego, jak spółka z o.o. działa, jakie są jej wady i zalety, oraz jakie są różnice między różnymi sposobami zakładania spółki.
Efektywne zakładanie i zarządzanie spółką
Dzięki kursowi dowiesz się, jak sprawnie założyć spółkę przez internet lub przez notariusza, jak dopasować umowę spółki do swoich potrzeb oraz jak skutecznie zarządzać spółką po jej założeniu.
Optymalizacja podatków
Kurs omawia zasady opodatkowania dochodu w spółce, co pomoże Ci zrozumieć, jak minimalizować koszty podatkowe i legalnie wypłacać środki ze spółki.
Praktyczne case study
Przykłady z rzeczywistego życia pomogą Ci zastosować zdobytą wiedzę do różnych rodzajów działalności, od agencji reklamowej po firmę IT.
Najczęściej zadawane pytania
Kurs zawiera odpowiedzi na najważniejsze pytania, które mogą pojawić się w trakcie zakładania i zarządzania spółką, dzięki czemu będziesz mógł rozwiać ewentualne wątpliwości.
Praktyczne ćwiczenia, instrukcje i gotowe notatki do wydrukowania
W trakcie kursu otrzymasz praktyczne ćwiczenia do wykonania oraz instrukcje, a z każdej przerobionej lekcji otrzymasz gotowe do wydrukowania notatki, które zawsze będziesz mógł mieć pod ręką.
Notatki:
Certyfikat:
Co zyskasz dzięki kursowi:
już po pierwszych lekcjach będziesz podejmować inne decyzje biznesowe, co wpłynie na wartość Twoich kosztów – po prostu będzie Ci więcej zostawało!
po przejściu przez kurs nie będziesz się już zastanawiać co możesz wrzucić w koszty, a czego nie możesz. Dzięki temu odzyskasz sporo gotówki
dowiesz się, co legalnie możesz wrzucić w koszty swojej firmy
sprawdzisz, jakie nietypowe i nieoczywiste wydatki mogą stanowić koszt Twojego biznesu
zrozumiesz dlaczego niektóre koszty są kosztami w momencie przelewu, a inne równe z datą sprzedaży. Dzięki temu będziesz wiedzieć jakiego rzędu kwoty spodziewać się w mailu od księgowości!
jak wrzucać w koszty wydatki, na które nie uzyskaliśmy dokumentu
dowiesz się jak w praktyce działają podatki
nauczysz się w sprawny sposób obliczać kwotę, którą musisz zabezpieczyć na swoim koncie na zobowiązania podatkowe
dzięki pełnemu zrozumieniu działania kosztów w Twojej firmie wesprzesz swoje myślenie strategiczne
Co znajdziesz w kursie (spis modułów):
- Wstęp do całego kursu
- Koszty w firmie – główne definicje i pojęcia
- Wstęp
- Przychód, koszt, dochód
- Czym jest koszt?
- Skąd mam wiedzieć, czy coś może być moim kosztem?
- Co to są koszty stanowiące i niestanowiące (KUP, N-KUP)?
- Dlaczego brutto i netto w koszcie ma znaczenie (dla VAT-owców)?
- Koszty dla nie VAT-owców
- Koszty liczone po dacie sprzedaży i po dacie przelewu
- Faktura i paragon z NIP-em
- Rozliczenie kosztów na podstawie WZ i PZ
- Łączna faktura za dany okres
- Czy mogę „coś” wrzucić w koszty zakupu bez faktury?
- Podatki
- Wstęp
- Jak działa podatek dochodowy wg progów?
- Jak działa podatek ryczałtowy?
- Jak działa podatek liniowy?
- Czy mogę zmieniać formę opodatkowania w JDG?
- Jak działa podatek dochodowy w spółce?
- Jak działa podatek CIT estoński w spółce?
- Jak działa podatek VAT w firmie?
- VAT kasowy i VAT memoriałowy
PIT kasowy – o co chodzi i dla kogo? - Składka zdrowotna od 2025 roku w JDG
- Delegacje
- Wstęp
- Ogólne zasady rozliczenia delegacji
- Delegacja dla właściciela JDG (dieta, koszty hotelu, koszty posiłków)
- Delegacja dla zarządu w spółce
Wyjazdy prywatno-firmowe - Delegacja na papierze (zwana w mediach wirtualną delegacją)
- Delegacja zagraniczna
- Workation – czyli praco-wakacje
- Wynagrodzenia
- Wstęp
- Wynagrodzenie brutto, netto i koszt pracodawcy
- Umowa o pracę – realne koszty
- Umowa zlecenie – realne koszty
- Umowa o dzieło – realne koszty
- Wynagrodzenie dla zarządu w spółkach z o.o.
- Wynagrodzenie dla wspólników w spółkach z o.o. (art. 176 KSH)
- Szkolenia dla pracowników
- Zatrudnienie członków rodziny w swojej firmie
- Samochód w firmie
- Wstęp
- Wniesienie samochodu do JDG – koszty amortyzacji
- Zakup samochodu w kredycie – co będzie moim kosztem
- Zakup samochodu w leasingu – co będzie moim kosztem
- Samochód w najmie długoterminowym – co będzie moim kosztem
- Kiedy potrzebna jest kilometrówka
VAT i rozliczenie paliwa i innych kosztów samochodu - Koszty utrzymania samochodu (naprawy, wymiana oleju itp.)
- Ubezpieczenie samochodu
- Wynajem samochodu spółce z o.o.
- Standardowe koszty firmowe
- Wstęp
- Zakupy (surowce, półprodukty, towary)
- Handel towarami, a moment powstania kosztu
- Zakupy wyposażenia (meble, maszyny, komputery)
- Usługi doradztwa (księgowość, prawnik)
- Nietypowe Koszty
- Wstęp
- Jaka jest ogólna zasada wliczenia zakupów w koszty?
- Kiedy mogę wrzucić koszty kosmetyczki i fryzjera?
- Czy można koszty leczenia stomatologicznego wrzucić w koszty?
- Na jakich zasadach można wrzucić w koszty ubezpieczenie OC dla właściciela firmy lub członka zarządu?
- Czy OC firmy może być kosztem?
- Na jakich zasadach można wrzucić w koszty ubezpieczenie medyczne dla właściciela JDG i członków zarządu spółki z o.o.?
- Czy ubrania do pracy mogą być kosztem?
- Czy prezent dla pracownika lub kontrahenta może być kosztem?
- Na jakich zasadach rozliczać imprezy firmowe?
- Na jakich zasadach rozliczać spotkania z klientem w restauracji?
- Czy szkolenia właścicieli JDG oraz członków zarządu spółki mogą być kosztem?
- Czy wrzucanie w koszty zakupów prywatnych jest bezpieczne?
- Kiedy mogę rozliczyć w kosztach kosmetyki?
- Na jakich zasadach rozliczyć koszt udzielenia swojej firmie licencji?
- Koszty zwierząt w firmie – kiedy i na jakich zasadach?
- Czy koszt roweru lub hulajnogi mogę wrzucić w koszty firmy?
- Jak poprawnie rozliczać tzw. koszty reprezentacji?
- Zakup okularów dla właściciela firmy lub członka zarządu
- Mindset zarządzania kosztami w firmie
- Wstęp
Jak zbierać faktury, aby ich nie gubić? - Jak rozliczyć miesiąc, aby mail z księgowości nie był zaskoczeniem?
- Czy lepiej wziąć za gotówkę, czy leasing/kredyt?
Wiedza o kosztach stałych i zmiennych - Wiedza na temat kosztu pozyskania klienta
- Przygotowanie się na wejście na VAT
- Zmiana formy opodatkowania w JDG
- Zmiana formy prawnej swojej firmy
- Wstęp
- Wywiady
- Wstęp
- Wywiad z księgowym Adamem Kupczykiem – Jak poprawnie rozliczać firmę na CIT estońskim?
- Wywiad z księgowym Wojciechem Szydłowskim – Jak poprawnie rozliczać koszty utrzymania samochodu?
- Wywiad z prawnikiem Kingą Konopelko – Koszty związane z licencjami i prawami autorskimi
- Wywiad z prawniczką i doradczynią podatkową Olgą Łączkowską-Majdą – Jak unikać błędów w optymalizacji kosztów?
- Wywiad z przedsiębiorczynią Sabiną Polak-Tokarz – Jak prowadzić firmę, skupiając się przede wszystkim na generowaniu przychodów?
- Wywiad z przedsiębiorcą Pawłem Pilarczykiem – Jak zarządzać swoim budżetem i uczyć mądrego zarządzania swoich klientów?
- Wywiad z doradczynią podatkową, księgową i właścicielką biura rachunkowego Adrianą Stankiewicz – Jak efektywnie współpracować z biurem księgowym?
Autorka
Justyna Broniecka
Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia.
Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.
ZOBACZ CO O KURSIE SĄDZĄ INNI:
Agnieszka Gaczkowska “OPLOTKI”
Ten kurs to zdecydowane "must watch" osób planujących lub już posiadających spółkę z o.o. Nie tylko moduły wyjaśniające po co, kiedy najlepiej, a kiedy nie zakładać spółki były dla mnie bardzo przydatne, ale przede wszystkim moduły o tym, jak legalnie i bez obaw o prowokowanie niepotrzebnych kontroli, optymalizować finansowo-podatkowe codzienne funkcjonowanie, comiesięczne, cokwartalne rozliczenia. Co miało dla mnie ogromną wartość, to świadomość, w których momentach warto skonsultować rozwiązania ze swoim biurem księgowym, aby mieć większą pewność, że wybrane przeze mnie rozwiązania mają sens podatkowo-skarbowy. Cenię sobie to, że kurs został przygotowany w formie krótkich, łatwych do przyswojenia lekcji, ta formuła sprawia, że bardzo łatwo znaleźć interesujący fragment i do niego wrócić w razie potrzeby, czy jakiś wątpliwości.
Cieszę się, że treści kursu zostały ułożone tak, że "budują na sobie" - dzięki temu ogląda się je, jak dobry serial - po zakończeniu jednego odcinka z chęcią uruchamia się kolejny. Jasny podział na moduły pozwala przyjemnie grupować treści i wybierać te, do których chcemy wrócić lub przeanalizować głębiej.
Z tej samej kategorii
Paczka umów i dokumentów dla firm
295.00zł w tym VAT
Wersja elektroniczna edytowalna.
W tym zestawie znajdziesz 20 wzorów najczęściej używanych umów oraz dokumentów w firmie. Każdy wzór jest w wersji edytowalnej z instrukcją wypełnienia. Dzięki temu odzyskasz mnóstwo czasu na szukanie wzorów w internacie oraz zastanawianiu się jak je przygotować. Zrobiliśmy to za Ciebie!
Pakiet: Sprawozdanie finansowe
297.00zł w tym VAT
Też co roku irytujesz się na proces składania sprawozdania do sądu?
Ciągle wyskakują Ci jakieś błędy, a Ty nie bardzo wiesz co z tym zrobić?
Co roku zastanawiasz się, czy masz komplet dokumentów?
Dzięki praktycznemu mini kursowi przygotujesz bez błędów sprawozdanie i wszystkie niezbędne dokumenty oraz szybko i bez stresu złożysz je w sądzie.
- O kursie
- Spis modułów
- 50min nagrań
- Czego się dowiesz
- Autorka
- Data wydania: kwiecień 2024
Vademecum spółki z o.o.
137.00zł – 147.00zł w tym VAT
UWAGA! Kupujesz wersję w edycji 2025. E-booka otrzymasz od razu na maila. Wersję drukowaną będziemy wysyłać 10 stycznia 2025. Czekamy na książki z drukarni!
Uważasz, że prowadzenie spółki z o.o. jest trudne?
Sądzisz, że nie poradzisz sobie z codziennym zarządzaniem spółką?
Wyobrażasz sobie, że dokumentacja i formalności spółki nie są sprawą, z którą sobie dasz radę?
Prowadzenie spółki jest proste - sprawdź sam!
Vademecum spółki z.o.o. to kompleksowy poradnik, który poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie etapy prowadzenia spółki. Poczujesz się, jakbyś miał niewidzialną pomoc, która prowadzi Cię za rękę.
W tym zestawie znajdziesz:
- Książka VADEMECUM Sp. z o.o.
oraz
- wzór uchwały o wynagrodzeniu dla zarządu w wersji edytowalnej
- wzór uchwały o powołaniu/odwołaniu członka zarządu w wersji edytowalnej
- wzór uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego w wersji edytowalnej
Dzięki tym wzorom nie będziesz musiał zastanawiać się, co w takich uchwałach powinno się znaleźć, jak powinny one wyglądać, aby były zgodne z przepisami. Wystarczy, że dostosujesz je do swojej firmy.
- O książce
- Spis treści
- 241 stron
- Czego się dowiesz
- Autorka
- Data wydania: styczeń 2025
Kasa fiskalna w firmie
57.00zł w tym VAT
W tym poradniku omówiliśmy szczegółowo zagadnienia związane z kasą fiskalną i rozwialiśmy wszelkie wątpliwości jej dotyczące. Kupując go, dostajesz kompleksową wiedzę, w jednym miejscu.
- O książce
- Spis treści
- 59 stron
- Czego się dowiesz
- Autorka
- Data wydania: luty 2024
Samochód w firmie
77.00zł w tym VAT
“Samochód w firmie” to kompleksowe kompendium wiedzy, która przyda się każdemu przedsiębiorcy, który posiada samochód lub planuje jego zakup.
- O książce
- Spis treści
- 100 stron
- Czego się dowiesz
- Autorka
- Data wydania: luty 2024