Aktualne przepisy

Dlaczego nawet jako mała firma warto inwestować w gadżety?

Dlaczego nawet jako mała firma warto inwestować w gadżety?

Słowem kluczowym jest inwestycja w gadżety reklamowe, a nie postrzeganie jako koszt. Pojawia się pytanie – jak to zrobić, żeby wszystkie materiały firmowe budowały ją, wspierały jej funkcjonowanie. Gadżety reklamowe mają wspaniałą rolę wspierającą strategię, relacje, sprzedaż bezpośrednio.

Na podstawie kilkunastoletniego doświadczenia w prowadzeniu rozmów z Klientami, zarówno korporacyjnymi, jak i tymi na początku drogi, doszedłem do wniosku, że najważniejsze są pytania, które sobie postawimy przed wyprodukowaniem gadżetów reklamowych. Podzielę się z Wami kilkoma z nich:

Dla kogo mają być wyprodukowane materiały reklamowe?

Mamy wielu ważnych osób wspierających nasz biznes – klienci, dostawcy usług, ambasadorzy naszej marki, czy pracownicy. Co ciekawe, najbardziej rozwijającą grupą są Ci ostatni – coraz więcej firm widzi duże korzyści w identyfikacji z firmą i przygotowują gadżety jako narzędzia pracy np. paczka powitalna, czyli tzw. Welcome Pack, gdzie najczęściej są takie gadżety jak długopisy, notesy, zaślepka na laptopa, coś miłego związanego z firmą. Drugą grupą, która rozwija się to klienci i jak spojrzymy szerzej – każdy z nas ma kluczowych klientów, tych generujących mniejsze zyski oraz potencjalnych Klientów, którzy mogą być z nami w przyszłości lub nie. Dla każdego segmentu warto przygotować inne materiały. Zabrzmi może to brutalnie, ale firmę, która nam przynosi 100000 złotych, warto wynagrodzić bardziej niż kogoś realizującego zlecenie raz na jakiś czas za 100 złotych.

Co chcemy osiągnąć poprzez produkcję materiałów reklamowych?

Gadżety wspierają wiele obszarów – relacje, sprzedaż, działania wizerunkowe, marketingowe. Relacje – czy nie jest miło, jak ktoś o nas pomyśli? No właśnie i w ten sam sposób działają dobrze zrobione gadżety. Co ciekawe, działa tu reguła wzajemności – zarówno w relacjach, jak i sprzedaży. Jednemu z prezesów dałem butelkę na wodę z napisem Dobrze, że jesteś, mała drobna rzecz, a w zamian dostaję zdjęcia z różnych krajów, w których jest z nią. Nie mówię o tym już, że robimy wspólnie gadżety dla jego firmy. Wierzę w to, że każda nawet najmniejsza firma ma takich klientów, z którymi chce pracować przez lata, więc dlaczego się nie przypominać na ładnym kubku, notesie, czy kalendarzu ściennym (dobrze zrobiony wisi przez cały rok u Klienta!)

Chcesz być na bieżąco z przepisami oraz tematami podatkowymi?

Czy stać nas na tanie gadżety?

Tanie nie przez pryzmat rozmiar rzeczy, a bardziej o słabej jakości, krótkiej żywotności. Wiesz, że ludzie mi opowiadają, że mają swój ulubiony długopis, bo dobrze pisze, dobrze się trzyma w ręce, jest ładny… i go pilnują jak skarbu? No i o to chodzi o użyteczność, jakość oraz design spójny z Tobą.

Czym są dobre gadżety?

Dobre gadżety są w życiu codziennym z Twoim Klientem, partnerem biznesowym i automatycznie budują pozytywne skojarzenia – np. Dobra kawa czy herbata z Twoim logo a dodatkowo elegancki kubek.

Dobre gadżety są nieraz nie z logo, ale Twoim przesłaniem, takim, które będzie ważne również dla Twojego Klienta. Stąd też pierwotnie prywatna akcja „Dobrze, że jesteś” wgrała się w strategię firmową.

Spójrzmy na budżet, realnie. Proponuję wyjść od tego, kto sprawia, że nasz biznes rośnie najbardziej, komu chcemy powiedzieć — dzięki, dzięki, dzięki, że jesteś. Ile jest takich osób, firm oraz podzielić na to, kto jaki ma wkład. Następnie spojrzeć na środki, które mogą wesprzeć Twoje dotychczasowe działania rozwijające firmy.

Gadżety to emocje, które możemy dać niczym prezenty na Boże Narodzenie – możemy dać coś od serca, coś pokazujące, że nam zależy. To jest inwestycja, a nie koszt, ale pod warunkiem, że jest przemyślana.

Na koniec historia z życia wzięta

…kilkanaście lat temu szef stracił zaangażowanie i pracownika w ciągu sekundy. Pracownik uratował małą firmę od straty 40 000 złotych (jak potem okazało się – wygrany kontrakt) i otrzymał…„premię” 20 złotych. Pracownik poczuł się spoliczkowany, niedoceniony..

A co by było gdyby… wziął kupił piękną paczkę z łakociami, wypisał kartkę dziękującą oraz na forum firmy powiedział – Jak dobrze, że jesteś! Czujesz różnicę? Tak jak we wszystkim – możemy robić coś tak sobie albo z zaangażowaniem, głową i sercem. W ten sposób podchodzimy do współpracy i dlatego przy okazji zapraszam Cię serdecznie do kontaktu.

Z miłości do prezentów i ludzi

Wojciech Wrociński  (wpis gościnny)

Właściciel agencji reklamowej ReklamowyGadzet.pl, działającej od 2008 roku, zrealizowaliśmy już ponad 10 000 projektów w kwestii gadżetów, poligrafii oraz projektowania graficznego.

Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.

author-avatar

O Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.