Aktualne przepisy

W jaki sposób zareklamować firmę w Internecie?

W jaki sposób zareklamować firmę w Internecie?

Pandemia koronawirusa ma znaczący wpływ na zmianę proporcji formy zakupów dokonywanych przez użytkowników. Wiele biznesów przeniosło się do internetu, jednak spora część osób przekonała się, że stworzenie strony internetowej to dopiero pierwszy krok do zaistnienia w sieci. Wiele zależy bowiem od odpowiednio przyjętej strategii marketingowej.

Liczne obostrzenia spowodowały, że wiele sklepów stacjonarnych, czy punktów usługowych zostało zamkniętych, a ich właściciele postanowili przenieść swój biznes do internetu. Nic w tym dziwnego, choć wielu z nich nie zdawało sobie sprawy z faktu, że postawienie własnego sklepu lub strony internetowej to dopiero pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu. – W okresie pandemii zgłosiło się do nas sporo osób, które chciały założyć własną stronę internetową. Nie mieli jednak pojęcia o dalszych działaniach marketingowych, które pozwoliłyby im tak naprawdę zaistnieć w sieci – powiedział Maciej Sadłowski będący współzałożycielem agencji marketingowej z Poznania, firmy 3Mindset.

Pozycjonowanie SEO

To podstawowe narzędzie pozwalające stale dostarczać nowych użytkowników na stronę internetową. Pozycjonowanie strony jest szeregiem działań, których celem jest osiągnięcie przez witrynę internetową jak najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Proces ten składa się z działań „on page”, czyli optymalizacji samej witryny (działanie to znane jest jako SEO – Search Engine Optimization), jak też prac „off page” wykonywanych poza samą stroną internetową. Każdy z przeprowadzanych w procesie pozycjonowania strony internetowej kroków jest wykonywana przez nas zgodnie z wytycznymi Google dla Webmasterów.

Google Ads

Bez dwóch zdań to jedno z najważniejszych narzędzi w marketingu internetowym, które pozwala sprowadzać ruch z wyszukiwarki Google, jest uzupełnieniem pozycjonowania SEO, z tą różnicą, że efekty działań w Google Ads są natychmiastowe.

W przypadku działań w Google Ads należy wyróżnić poszczególne rodzaje kampanii reklamowych:

  • Kampania produktowa – jej zaletą jest fakt, że użytkownik jeszcze z poziomu wyszukiwarki Google widzi zdjęcie i cenę produktu, a więc przechodzi pierwszy etap weryfikacyjny.
  • Kampania tekstowa – w tym wypadku określamy ręcznie frazy, na jakie mielibyśmy pojawić się w reklamach wyszukiwania. W tym miejscu istotną rolę odgrywa stała optymalizacja i poszukiwania fraz sprzedażowych. Oprócz standardowych kampanii tekstowych z podziałem na frazy, wzmocniliśmy działania zupełnie nową kampanią – DSA (Dynamic Search Ads), która działa na zasadzie botów Google, które czytają content ze strony i same dopasowują zapytania z wyszukiwarki. To z jednej strony znakomite źródło pozyskania taniego ruchu na stronie, a z drugiej doskonałe źródło nowych fraz, które wyszukują nasi potencjalni klienci w Google. W ten sposób będziemy w stanie stale wyszukiwać i wydzielać nowe frazy, wyciągając je do osobnych reklam tekstowych.
  • Kampania display – forma reklamy graficznej, wyświetlającą się w sieci reklamowej Google (stronach internetowych, które dołączyły do programu Google). Dzięki temu będziemy w stanie zapewnić stały dopływ taniego i nowego ruchu na sklepie, mogli informować o akcjach i promocjach – targetując to zarówno przez grupy remarketingowe oraz zimne leady (osoby po zainteresowaniach, czy podobnych do tych, którzy zakupili u nas produkt).
  • Kampania wideo – element, który do tej pory nie był wykorzystywany. Działania reklamowe w panelu Google Ads umożliwiają promocję przygotowanych materiałów wideo w sieci reklamowej YouTube. W tym wypadku targetowanie odbywa się po zainteresowaniach osób, kanałach lub konkretnych filmach, które oglądają.

Chcesz być na bieżąco z przepisami oraz tematami podatkowymi?

Reklama na Facebooku i Instagramie

Podobnie jak w przypadku Google Ads, zaistnieć w sieci natychmiastowo. Kluczem będzie tutaj wybranie odpowiednich celów reklamowych przy konfiguracji kampanii. Wśród takich celów możemy wyróżnić przede wszystkim:

1. Rozpoznawalność marki

            Jak sama nazwa wskazuje, głównym celem tego typu kampanii reklamowej jest budowanie rozpoznawalności wskazanej przez nas marki. Facebook dostaje wówczas jasny sygnał, że ma skupić się na dotarciu do możliwie największego grona odbiorców. Minusem tego celu jest z kolei fakt, że dotarcie do sporej liczby odbiorców, a co za tym idzie, budowaniu zasięgów, nie przekłada się na przejścia zainteresowanych na stronę internetową. W ten sposób budujemy rozpoznawalność firmy głównie w oparciu o social media, pozostawiając ich w eko-systemie social mediów.

2. Konwersje

            W dużej mierze wiąże się to z kampanią z celem na ruch. Różnica polega jednak na tym, że zestaw reklam z celem na konwersje jest rozbudowany o wskazanie jaką mikrokonwersję ma dokonać użytkownik. Z doświadczenia wynika, że tego typu kampania sprowadzi ruch na stronę internetową bardziej efektywny, ponieważ algorytmy będą dążyły do dotarcia do osób, które są w stanie na stronie internetowej przejść np. do koszyka lub zrealizować zamówienie. Dzięki temu ruch w obrębie witryny www będzie efektywniejszy.

3. Sprzedaż z katalogu

            W naszej opinii znakomita opcja do uzupełniania działań reklamowych związanych z remarketingiem dynamicznym. W ten sposób będziemy w stanie wyświetlać konkretne produkty osobom, które je oglądały, ale nie zdecydowały się na zakup. Kampania na sprzedaż z katalogu działa w formie kafelek produktowych.

4. Aktywność dotycząca posta

            To zdecydowanie uzupełnienie działań reklamowych w obszarze social mediów. Facebook wraz z Instagramem skupiają się wówczas, aby pod konkretnymi postami zdobyć możliwie jak najwięcej reakcji, komentarzy, czy udostępnień. Można to wówczas wykorzystać na dwa sposoby – na pewno wpływa to na pozytywny odbiór osób, które widzą, że na fanpage są posty, które żyją. Z drugiej strony osoby, które reagują pod postami są również naszymi potencjalnymi fanami. Istnieje opcja zaproszenia osób, które polubiły nasz post, ale nie są naszymi fanami poprzez przycisk ZAPROŚ.

Wybranie celu przy tworzeniu płatnej kampanii reklamowej w social mediach to pierwszy krok do sukcesu. Kolejnym jest odpowiednie targetowanie reklam, a więc wskazanie komu reklama ma się wyświetlać. W tym wypadku na poziomie zestawu reklam mamy do wyboru:

  • Ustalenie płci
  • Ustalenie wieku
  • Ustalenie języka, którym się posługuje
  • Ustalenie lokalizacji, w której mieszka
  • Ustalenie zainteresowań lub statusu zawodowego danej osoby

Ostatnią częścią tworzenia kampanii jest stworzenie kreacji reklamowej, a więc efektu końcowego, który zobaczy klient w social mediach. To znakomite miejsce do pokazania aktualnych promocji i nowości. Kreacje graficzne warto również wykorzystać do zaprezentowania naszych zalet. Kreacje graficzne nie będą jednak publikowane wyłącznie w formie statycznej, ale również wideo. W ten sposób będziemy w stanie w formie filmu pokazać nasze najmocniejsze strony

Jak widać możliwości reklamowania swojej firmy w sieci jest wiele. Stąd kluczowe jest obranie strategii już na początku działań. – Uzależnione jest to od branży. W jednej lepiej zadziała Google, w drugiej social media. Nie ma prostej recepty na skuteczne działania – podsumował Maciej Sadłowski. Podkreślił przy tym, iż kluczowe jest stworzenie persony potencjalnego klienta, na bazie której dobiera się następnie narzędzia marketingowe.

Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.

author-avatar

O Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.