Aktualne przepisy

Dlaczego przedsiębiorcy nie celebrują sukcesów?

Czym jest sukces w firmie?

Przedsiębiorcy to ludzie, którzy wykazują się niezwykłą niezłomnością, skutecznością, konsekwencją. Codziennie wstają i po prostu robią swoje. Bardzo często praca, rozwój swojej organizacji jest najważniejszy na świecie i dlatego właśnie bardzo często zapominają, że warto od czasu do czasu się zatrzymać i popatrzeć jak moja pozycja jako osoby, zespołu, czy firmy się zmieniła. Dziś kilka słów o tym, dlaczego warto celebrować?

Czym jest sukces w firmie?

Sukcesy można rozpatrywać na wiele sposobów. Znam osoby, które cieszą się z każdego nowego klienta i traktują to jako sukces. A znam osoby, które jak nie mają 50% wzrostów w danej dziedzinie to uważają, że są beznadziejne.

Sukces to moment, w którym Twoją pracę doceni ktoś inny – np. wystawi Ci pozytywną opinię, wręczy nagrodę, albo certyfikat. Ale sukcesem może być moment, w którym Ty sam zbudujesz sytuację, w której zostaniesz zauważony, sytuację, która pozwoli innym powiedzieć Ci gratuluję sukcesu.

Przez wiele lat wydawało mi się, że to nie ma znaczenia dla mnie, mojej skuteczności. I wiecie co – bardzo się myliłam. W październiku 2021 dowiedziałam się, że zostałam nominowana do konkursu dla przedsiębiorców przez Businesswoman & life. Podchodziłam do tego z dużym dystansem – bo przecież ja i ZUS to nie MUS to nie jest korporacja.  A wśród nominowanych osób międzynarodowe sławy i ja. Czułam się dziwnie. Kilka tygodni rozmów z przyjaciółmi, którzy też prowadzą firmę, pozwoliło mi na zrozumienie, że nie ważne ile osób liczy Twój zespół – ważne ile ludzi Cię zauważa i ilu ludziom pomagasz.

Kiedy już zamiast zdziwienia odczuwałam dumę z nagrody nagle dostałam skrzydła do tego, aby wejść na wyższy poziom swojego biznesu, nabrałam odwagi do rozwoju, bycia firmą o większym zasięgu, większym wpływie. I oczywiście prawdopodobnie kiedyś bym do tego dorosła bez tej nagrody – jednak ta nagroda mocno mnie rozpędziła, nabrałam wiatru w żagle i wiary, że wcale nie jestem taką malutką firemką – że mam realny wpływ na życie przedsiębiorców w Polsce. Od tamtej pory podpisałam umowę na dystrybucję książek m.in. w Empiku, wystąpiłam na kilku konferencjach, podniosłam ceny, wydalam kilka nowych produktów, rozmawiam ze spec. marketingu zajmującymi się wejściem na wyższy poziom rozpoznawalności marki. I chyba w żadnym okresie nie zrobiłam aż tak wiele w tak krótkim czasie dla rozwoju swojej o  organizacji.

Skąd mam wiedzieć, że to sukces?

Sukcesy mają różną miarę i różny wymiar dla wielu ludzi. Czasami z pozoru nieistotne sprawy są ważne z perspektywy przełomu w naszych głowach. I to Ty decydujesz, jak chcesz o tym komunikować światu. Zawsze można przecież po prostu napisać do swoich klientów, współpracowników, społeczności na mediach – a jestem pewna, że dostaniesz wiele gratulacji.

Kiedyś słyszałam taką radę. Jak osiągniesz mały lub większy sukces zapisz go na małej kartce i włóż do specjalnego ozdobnego słoika. A później na raz na kwartał, raz na rok wyjmuj te karteczki i sprawdź co sądzisz. Czas powoduje, że jesteśmy zaskoczeni ilością tematów, jakie udało nam się w danym okresie załatwić i zakończyć. Więc jeżeli czujesz, że to sukces – to właśnie tak jest.

Chcesz być na bieżąco z przepisami oraz tematami podatkowymi?

Czym dla mnie jest sukces?

Chciałam się dziś podzielić z Tobą swoim sukcesem. Od 2013 roku mam właściwie codziennie możliwość obcowania z przedsiębiorcami. Są na różnych etapach rozwoju biznesu, w różnym wieku, z różnym podejściem do życia. Jednak to, co ich łączy to niezwykła konsekwencja. Ja mówię o tym – Robić Swoje.

Kiedy myślę o właścicielach firm w Polsce często mam przed oczami bohaterów naszej codzienności. To oni tworzą miejsca pracy, płacą sumarycznie najwięcej podatków, budują wskaźniki ekonomiczne naszego kraju.

Mam ogromny zaszczyt i przyjemność od wielu lat z jednej strony być przedsiębiorcą z drugiej współpracować i wspierać przedsiębiorców.

Marka ZUS to nie MUS w porównaniu do innych to malutki twór – ale działający konsekwentnie, działający etycznie, z szacunkiem do każdego człowieka. I okazuje się, że właśnie konsekwencja, skromność i nastawienie na ciągłe doskonalenie siebie i swojej firmy popłaca.

Nasza marka została zauważona przez magazyn Buisnesswoman&life.

Miałam ogromną przyjemność odebrać statuetkę za działania związane z optymalizacją kosztów w Polskich firmach.

Chciałam ogromnie podziękować Fundacji Biznes w Kobiecym Stylu oraz Redaktor Naczelnej Elżbiecie Jeznach za tak ogromne wyróżnienie.

Gratuluję wszystkim innym laureatom nagród, a organizatorom świetnie  zorganizowanego wydarzenia — wszyscy jesteście fantastyczni.

Wydawało mi się, że byłam już tyle razy na dużych scenach, wygłosiłam tyle krótszych i dłuższych przemówień, że sam odbiór nagrody nie będzie dla mnie bardzo emocjonalny. A prawa jest taka, że ledwo powstrzymywałam emocje i łzy. To było ogromne przeżycie i ogrom pozytywnych emocji i adrenaliny.

Mój sukces to nie tylko ja

W takich chwilach często myśli się o swoich współpracownikach, partnerach w biznesie, o swoich bliskich. Bardzo Wam dziękuję. Sukces jednej osoby nigdy nie należy tylko do niego. Gdyby nie wsparcie ludzi najbliższej mnie na pewno nie byłoby mnie w tym miejscu, w którym jestem.

Szczególnie chce podziękować Mirze Chlebowskiej. Była tam ze mną, wspierała mnie, robiła zdjęcia i dbała o mnie lepiej niż mogłabym sobie wymarzyć. Kochana, bardzo Ci dziękuję za wszystko i za to, że byłaś ze mną.

A kiedy Was dopadnie chwila zwątpienia, kiedy pomyślicie sobie, że może lepiej odpuścić, kiedy będzie brakowało sił, aby iść naprzód.

To powiem Wam tylko tyle – każdy z nas od czasu do czasu to ma.

I wtedy jedyne co można zrobić to (jak mówi Krzysztof Gonciarz) –

KROK 1 – RÓB TO.

Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.

author-avatar

O Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.