Spółka z o.o.

Kiedy możesz wystawić notę korygującą, a kiedy jesteś zobligowany do faktury-korekty?

faktura korekta

Często, kiedy wystawisz błędnie fakturę lub widzisz na fakturze błędne dane zastanawiasz się, jak to powinieneś poprawić. Zarówno nota, jak i faktura korygująca ma swoje zastosowanie w konkretnych przypadkach.

Kto może wystawić dokument korygujący?

Fakturę korygującą może wystawić tylko firma, która wystawiła pierwotną fakturę. Natomiast notę korygującą może wystawić zarówno nabywca jak i odbiorca.

“VADEMECUM SPÓŁKI Z O.O.”

Kompleksowa pozycja omawiająca prostym językiem wszystkie aspekty prowadzenia firmy w formie spółki z o.o..

Kiedy wystawić fakturę korygującą?

Fakturę korygującą jak już wcześnie pisałam może wystawić tylko wystawca faktury. Najczęściej dotyczy zmian kwotowych np.

  • rabat
  • zastosowanie obniżki ceny
  • zwroty towarów
  • pomyłka w fakturze (niepoprawna cena, ilość)
  • zastosowana błędna stawka VAT-u
  • faktura wystawiona na „złego” kontrahenta

Chcesz być na bieżąco z przepisami oraz tematami podatkowymi?

Kiedy wystawić notę korygującą?

Na początku warto zaznaczyć, że notę może wystawić zarówno wystawca faktury jak i nabywca. Dotyczy najczęściej drobnych błędów na fakturze. Najczęściej należą do nich:

  • źle wpisany adres nabywającego, bądź sprzedawcy,
  • błędna data sprzedaży, odbioru, płatności
  • złe oznaczenie towaru lub usługi

Podsumowując do poważnych tematów, związanych ze stawką VAT, czy stawkami na fakturze wykorzystujemy fakturę korygującą. Do mniej poważnych tematów możemy wykorzystać notę korygującą.

Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.

author-avatar

O Justyna Broniecka

Przedsiębiorca, menadżer. Od prawie 10 lat właścicielka i twarz marki ZUS to nie MUS. Jej misją jest edukacja i uświadamianie klientów odnośnie systemu podatkowego Chce, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie są możliwości oraz z czym wiążą się poszczególne wybory. Przeszkoliła ponad 5 tys osób. Jest często zapraszana na konferencje, wykładowca w szkołach wyższych. Jej szkolenia i wystąpienia oceniane są jako praktyczne, użyteczne i ciekawe. Fanka logicznego myślenia oraz ułatwiania sobie życia. Od prawie 10 lat członek międzynarodowej organizacji Toastmasters, gdzie doskonali swoje umiejętności przemawiania publicznego oraz zarządzania. Otrzymała tam najwyższy tytuł DTM (Distinguished Toastmaster). Prywatnie pasjonatka podróży, szczególnie do Afryki.